wtorek, 5 listopada 2013

Sara Sheprad "Pretty Little Liars: Kłamczuchy."

" Wciąż tu jestem, suki. I wiem o wszystkim. A."


Klamczuchy-Pretty-Little-Liars_Sara-Shepard,images_big,31,978-83-7515-168-8Małe miasteczko Rosewood. Pięć przyjaciółek, Alison, Spencer, Hanna, Aria i Emily, z czego jedna przyćmiewa wszystkie. Szkolna gwiazda, każdy chciałby być na jej miejscu. Pewnego wieczoru, podczas imprezy w domku, na podwórku Spencer, Alison znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Przez rok trwania poszukiwań reszta przyjaciółek bardzo się zmienia i oddala od siebie. Wraz z rozpoczęciem się nowego roku szkolnego dziewczyny zaczynają otrzymywać tajemnicze sms'y, podpisane "A.". Co dziwniejsze owa osoba zna wszystkie ich sekrety, które mogła znać tylko Alison, i grozi, że wyjawi je. Kim jest "A." ? Czy może to być zaginiona dziewczyna ?

Znacie mnie dosyć krótko, ale zapewne wiecie jak wielką fanką serialu Pretty Little Liars jestem. Otóż muszę wam powiedzieć, że moja przygoda z nim zaczęła się gdy dostałam w prezencie pierwszą książkę z tego cyklu. Tajemnicza okładka, w dodatku bardzo dziewczęca, i ciekawy opis z tyłu książki. Od razu wiedziałam, że się polubimy i nie pomyliłam się.

Książka jest takim połączeniem obyczajówki i kryminału. Śledzimy życie nastolatek, które powoli zamienia się w koszmar, zamiast cieszyć się młodością i beztroską muszą zmierzyć się z okrucieństwem innych ludzi i tematem tak przykrym jak śmierć. Żeby nie wyszło zbyt patetycznie, dodam, że każda ma swój charakterek i żadna nie jest "święta". Romanse, imprezy, łamanie prawa, są u ich na porządku dziennym.

Jest to taka typowa młodzieżówka, chociaż myślę, że dorosły też by przy niej nie usnął, bo najzwyczajniej w świecie się nie da ;) Ciągle zaskakuje i jest napisana bardzo współczesnym językiem, co sprawia, że czyta się ją w mgnieniu oka. Polecam! 

~ Jane ~

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę pozostaw jakiś komentarz, będzie mi bardzo miło :)
Chętnie się odwdzięczę ;3